Gyökérkezelés

A Váci Úti Fogászatunk fogorvosaink kimagasló szakmai színvonalon fáradoznak azért, hogy pácienseink minél tovább élvezhessék a saját fog nyújtotta előnyöket. A súlyosan károsodott fogak húzás előtti utolsó esélye a gyökérkezelés. A gyökérkezeléssel ma már olyan fogak is megmenthetőek, amelyeket korábban eltávolítottak volna.

Mi vezethet a fog olyan mértékű károsodásához, hogy gyökérkezelésre legyen szükség?
Előfordulhat, hogy egy időben nem kezelt fogszuvasodás miatt, esetleg valamilyen sérülés miatt a fogbél begyullad. Ezt az állapotot hamarosan a fogbél elhalása követi, amely a fog gyökércsúcsán keresztül kijutó és felszaporodó kóros baktériumok révén a fog körül is gyulladást okoz. A gyulladt vagy már elhalt fogbéllel rendelkező fogak megmentésére nyújt lehetőséget a gyökérkezelés.
Ha szuvas foga van,nem múló ínygyulladás, a fogbél gyulladása miatt fogfájás gyötri, haladéktalanul keresse fel Budapesten a Váci Úti Fogászat fogorvosi rendelőjét, ahol haladéktalanul elkezdjük szakszerű fogászati kezelését, gyökérkezeléssel megszüntetjük kínzó fájdalmát.

A gyökérkezelést fájdalommentesen, helyi érzéstelenítésben végzik fogászatunkon, a fog megnyitása után a fogorvos kitisztítja a foggyökér csatornát, eltávolítja a gyulladt vagy már elhalt fogbelet (pulpát) és fogidegeket. A gyökérkezelés akkor éri el célját, ha a gyökércsatornák tökéletes fizikai és kémiai tisztítása után a gyökércsatornákat lezáró tömés megfelelő hosszúságú, a gyökércsúcsokig ér, falálló, a gyökércsatorna széleit eléri és kompakt, azaz nem tartalmaz légréseket. Ebben az esetben nem jut élettér a kóros baktériumoknak, megfelelő szájápolás mellett akár élete végéig is megmaradhatnak a gyökérkezelt fogai.